122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Wielkie zmiany od 15 kwietnia! vol.2 21.03.2014
www.guildwars2.com

Newsy

Nagłówek

ArenaNet rozpoczęło sezon spamu newsów. Tym razem na warsztat idą zmiany w obrażeniach krytycznych, runach, sigilach oraz kolejny balans klas. Zapraszam.

Converting Critical Damage to Ferocity

Pierwszą nowinką ma być zamiana Critical Damage na Ferocity. Ta na pierwszy rzut oka kosmetyczna zmiana pozwoli na lepsze skalowanie statystyk jak i nieco łatwiejsze zrozumienie jakie obrażenia możemy zadać. No i pozwoli na eksperymentowanie z rożnymi umiejętnościami. Jak każda statystyka, zaczynamy od zera i możemy dopakować je zależnie od cech i ekwipunku. Precyzja tak jak dotychczas zwiększa szansę na zadanie krytycznych obrażeń a okrucieństwo (Ferocity) definiuje jak duże będą te obrażenia. Niby nic nowego, ale nowi gracze na pewno docenią to ułatwienie w rozczytaniu statystyk. Oczywiście wszystkie przedmioty mające statystykę Critical Damage zostaną zaktualizowane do wymaganych standardów.

Reducing the Maximum Attainable Critical Damage

1

ArenaNet chce jak najbardziej zbalansować rozgrywkę. A co za tym idzie chce uniknąć sytuacji gdy jeden build jest silniejszy od innych. A według twórców i wielu graczy Berserker build jest najbardziej karcącym i często przewyższającym inne przy walce. Dlatego chcą nieco to zmienić. Wprowadzenie Ferocity spowoduje zmniejszenie maksymalnych wartości obrażeń krytycznych. Obrażenia spadną o 10% dla postaci budowanych typowo pod obrażenia krytyczne. Zmiana nie będzie dotyczyła strefy PvP, gdyż tam uznana jest za odpowiednio zbalansowaną.

UI Changes

1

Zmianie ulegnie też wyświetlanie statystyk w panelu postaci. Niby kosmetyka, ale użyteczna. Na chwilę obecną posiadając 50% obrażeń krytycznych nie zadajemy 150% obrażeń podstawowych tylko 200% gdyż samo uderzenie krytyczne zadaje 150% podstawy i do tego dodajemy owe 50%. Zmiana wyświetlania pozwoli na dokładne określenie ile obrażeń mamy w podstawie i ile dodatkowo. Proste, a użyteczne.

Celestial Gear

1

Przedmioty klasy celestial są dość specyficzne. Dają bonusy w każdej statystyce, lecz nie są to bonusy przeważające w jakąkolwiek stronę. Przy nowych zmianach te przedmioty dostaną bonusy równe 6% obecnych statystyk postaci, tak by móc je w pełni zbalansować do zbliżających się zmian i umożliwić kolejne kombinacje z buildami.

Zasadniczo to tyle ze zmian dotyczących obrażeń krytycznych, z których nazewnictwem pożegnamy się podczas zmian. Ale pamiętajmy że do 15 kwietnia jeszcze daleko, może coś zmienią?

Runes, Sigils, and Balance Updates

Runes as a Set

1

Każdy wie że używanie dopalaczy na broniach i zbrojach jest istotną częścią budowania postaci. ArenaNet chce by budowanie pełnego setu danych run było opłacalne. Tak by każda kolejna runa z danego zestawu powodowała pozytywne zmiany. Oczywiście mieszane zestawy nadal będą opłacalne, gdyż głupio byłoby karać tych, którzy chcą urozmaicić swój build kiedy namawia się do różnorodności. Ale pomimo tego osoby, które złożą pełny zestaw run, będą zadowolone. Zostanie znacznie zwiększony % szans za uzyskanie efektów wymienionych w danym zestawie. Na przykład zamiast 5% będzie 50%. Nieźle prawda? Jest to spowodowane tym, że w PvE czasami ciężko było uzyskać dane ulepszenie,a co dopiero w często krótkich walkach PvP. Gigantyczną zmianą będzie również zatarcie różnic pomiędzy runami PvE i PvP.

1

Sigils: Fewer Hidden Rules

Było o runach, teraz sigile. One również ulegną zmianą, choć nie tak znacznym jak runy. Zacznijmy od tego że różne sigile będą miały różne czasy odnowienia. Więc gdy aktywuje się jeden, nie mamy odnowienia na drugim. Oczywiście nie dotyczy to tego samego rodzaju sigili różnej jakości.

1

Sigile, które dodają bonusy po zabiciu. Teraz zabijając postać innego gracza dostajemy 5 z 25 maksymalnych punktów. Zabijając potwora, standardowo 1 z 25. Dodatkowo po zdjęciu Sigila tego typu, bonusy znikają. Natomiast bronie dwuręczne dostają miejsce na 2 Sigile. Górny z nich będzie odpowiadał za dopisek w nazwie broni, jeśli ktoś zwraca uwagę na takie szczegóły. Wiele Sigili zostanie zmienionych lub zaktualizowanych. Pozwoli to na powiększenie wachlarza możliwości dla graczy. Będzie więcej opłacalnych opcji. Czy chcesz zadawać obrażenia pięciu wrogom rzadziej, czy trzem nieco częściej, Twój wybór. Ale wybrać trzeba. Na koniec wspomnę o Sigilach bazujących na bonusach gwarantowanych podczas uderzenia krytycznego. Sigile defensywne tego typu zostaną przerobione tak, by nie polegały na uderzeniu krytycznym, a standardowym, co pozwoli postaciom budowanym inaczej niż berserker na uzyskanie wymaganych profitów. Jak dla mnie takie zmiany mogą wyjść na dobre zarówno nowym graczom jak i tym, którzy zjedli już własne zęby na dopieszczaniu ekwipunku swych postaci.

1

Teraz czas na zmiany w balansie klas postaci

Elementalist

Ta klasa dostanie nieco więcej przeżywalności w starciach z wrogami. I znikną różnice w umiejętnościach PvE i PvP dla Signet of Restoration i Cleansing Water. A Thief na pewno wścieknie się kiedy elementalista weybierze żywioł ziemi, w którym przy wyborze odpowiedniej cechy, nie można otrzymać krytycznych obrazeń!

Engineer

Wsparcie dla drużyny to rzecz ważna i inżynier będzie mógł spełniać tą rolę. Gracze zauważą że naprawione bugi oraz nowe funkcjonalności wieżyczek będą przydatne. Dodatkowo umiejętności takie jak A.E.D dostaną zmniejszony czas używania.

Guardian

Tutaj akurat wielkich zmian nie będzie. Guardian jest na tyle dobrze zbalansowany, że ciężko coś zmieniać. Ale mimo wszystko, teraz budowanie Guardiana pod condition damage będzie bardzo użyteczne. Jak to spamowali na chacie podczas prezentacji na twitch.tv "Condi Guardian new meta OP!". Ale to czas pokaże.

Warrior

Tutaj sytuacja jest dwojaka. Zmniejsza się pasywną regenerację z Healing Signet ale dodaje się cechę, która umożliwia zwiększenie szansy na krytyczne uderzenie z Burst Skill do 100%. Boli prawda? Dodatkowo wojownik przy wybraniu konkretnej cechy, podczas przerwania stuna, otrzyma..... 1000 punktów wytrzymałości. Tak, to nie literówka. Tysiąc!

Necromancer

Zmiany nie ominęły mojej ulubienicy. Dhuumfire jest teraz identyczny w PvE i PvP. Podczas wchodzenia w Death Shroud będzie można uzyskać większą wytrzymałość, drzewko cech przeznaczone dla przyzwańców pozwoli na inwestowanie, bez konieczności używania kompanów nekromanty, czy też zwiększy się life-force. Wszystko oczywiście przy odpowiednim doborze cech postaci.

Ranger

Mam nadzieję, że potwierdzą się zapewnienia i pet u rangera będzie w końcu bardziej inteligentny. A użycie umiejętności klawiszem F2 wymusi natychmiastową akcję, tak by było to efektywniejsze.

Thief

Ta klasa otrzyma sporo bonusów. Oprócz usunięcia bugów, będzie sporo profitów przy używaniu niewidzialności. Bonusy podczas wykrycia, zmniejszone obrażenia podczas niewidzialności. To na pewno nic przyjemnego dla ofiar tych postaci.

Mesmer

Tutaj ArenaNet skupiła się na zwiększeniu możliwości zadawania condition damage, oraz przeżywalności. Szczególnie gdy Mesmer będzie mógł użyć dwóch sigili na broniach typu staff czy greatsword. Naprawiono też wiele błędów związanych z klonami.

I to.... chyba tyle. Kolejne newsy wkrótce. Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami z zapowiedzianych zmian.

opublikowane przez: KrzysheK