122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Wielkie zmiany od 15 kwietnia! vol.3 & 4 25.03.2014
www.guildwars2.com

Newsy

Nagłówek

Kolejna paczka zmian od ArenaNet. Tym razem zmiany dotkną "farbek", a dodatkowo wprowadzona zostaje szafa na chomikowane przez wielu skórki. Guild Wars 2 oferuje mnóstwo możliwości personalizacji postaci. To wie każdy kto grał choć chwilę. Mnogość przedmiotów i różnych kompozycjach barw, wyglądzie czy statystykach. Jeśli ktoś tak jak ja lubi by jego postać wpasowała się w pewien schemat wyglądu upatrzony już z góry i od dawna ułożony w głowie, ma nie lada orzech do zgryzienia. Które przedmioty w jakiej kombinacji będą w stanie spełnić tą wizję.

Z kwietniowym patchem zostaną wprowadzone spore zmiany w panelu bohatera. Klasyczne dobieranie przedmiotów jakie noszą nasze postaci nie ulegnie zmianie. Natomiast zakładka "Wardrobe" (szafa) udostępni skórki wszystkich broni i zbroi jakie zostało odblokowane na wszystkich postaciach z konta. Dzięki temu przeglądając skórki będzie można z automatu przymierzyć daną skórkę, sprawdzić warianty kolorystyczne z posiadanych farbek i zaakceptować wszystko jednym kliknięciem. Gracz zostanie również poinformowany ile kamieni czy tez kryształów transmutacji będzie potrzebnych do uzyskania danej zmiany wyglądu. Czyli koniec z uciążliwą zabawą w klikanie na kryształ/kamień i wybieranie wyglądu statystyk etc. Teraz jeśli chcemy wygląd danego przedmioty, który mamy odblokowany, wystarczą dwa kliknięcia.

1

SZAFA

Tworzenie UI szafy

Szafa jest tym elementem gry, na który czekało wielu graczy. ArenaNet w końcu wzięła sobie do serca to, że nasze banki często zaśmiecone są przedmiotami, które trzymamy "bo może kiedyś będzie pasować na jakąś postać" (np. wiele back itemów z eventów fabularnych). Umieszczenie szafy w panelu bohatera, gdzie ekwipujemy swoją postać, nie jest przypadkowe. Idąc drogą delikatnych ustępstw zdecydowano by wszystko znajdowało się w jednym miejscu, tak by zarówno doświadczeni "wyjadacze" jak i nowi gracze, mogli się odnaleźć w tych opcjach. Szafa jest projektowana tak, by mogła być stale rozwijana, tak jak cały Guild Wars 2. ArenaNet chce by szafa była często używanym i miło kojarzącym się elementem gry, który umożliwi jeszcze ciekawszą personalizację naszych bohaterów.

1

Programowanie Szafy

Zaprogramowanie tak dużego dodatku mechanicznego do gry nie jest łatwe. Tak samo jak przy tworzeniu portfela, wyzwaniem dla ArenaNet było zmienienie pierwotnych założeń gry w coś, co będzie równie funkcjonalne, mało inwazyjne dla gry i dodatkowo ułatwi nam grę. Szafa istnieje w grze od dawna w trybie PvP. Nie jest to twór idealny, ale dzięki doświadczeniom ekipy odpowiedzialnej za ten element, możliwa jest ewolucja. Przeróbka od podstaw pozwoli na ułatwienie takich rzeczy jak:

Zbieranie skórek broni i zbroi

Skórki mogą być odblokowane na kilka sposobów. Przez założenie przedmioty, rozbicie go za pomocą Salvage Kit, użycie, czy przypisanie do konta. Jedna z takich czynności na przedmiocie posiadającym chcianą skórkę, automatycznie odblokuje ją w szafie dla każdej postaci na naszym koncie. Użycie skórek jest nieskończone (zaakceptowanie zmiany skórki kosztuje 1 Transmutation Charge). Łatwo, szybko i przyjemnie. Po wprowadzeniu zmian, wystarczy zalogować się na swoich postaciach by odblokować posiadane skórki. Co zaś tyczy się przedmiotów, które są wynikiem przetwarzania innych jak bronie legendarne czy Spinal Blade back item z ostatnich tygodni, gracz uzyska skórki przedmiotów poprzedzających (prelegendar czy Spinal Blade niższej klasy). Ubrania miejskie, sprzedawane w gem store również będą dostępne na całe konto i nie będą wymagać Transmutation Charge podczas użycia. Pojedyncze elementy takie jak czapki, naramienniki itp, będą również odblokowane na konto i będą możliwe do użycie na każdej klasie i masie pancerza. Niektóre podstawowe elementy ubioru, które nie są już dostępne w sprzedaży, zostaną przerobione na nieskończone toniki.

Uproszczenie Transmutacji

Nie trzeba ukrywać, że aktualny proces transmutacji nie należy do najlepszych i najczytelniejszych. Mniej ogarnięci gracze mogą mieć początkowo problem ze zrozumieniem jak to ugryźć. No i niestety wymagały zniszczenia jednego przedmiotu by uzyskać nowy. Jeśli chomikujecie kryształy i kamienie transmutacji, nie trzeba się martwić. Będzie je można przetworzyć na Transmutation Charge po wprowadzeniu szafy. Kryształy będą miały przelicznik 1 do 1, natomiast kamienie 3 do 1 (czyli trzy kamienie za jeden ładunek transmutacji). Jeśli już transmutowaliście jakiś przedmiot, uzyskacie skórkę zarówno nowego jak i poprzednika (ale tylko jednego poprzednika, dziadkowie i pradziadkowie tego przedmiotu odpadają). Dodatkowo dostępny będzie Transmutation Spliter, umożliwiający dostęp do statystyk przedmiotu sprzed transmutacji. Jeśli przerobiliście jakiś przedmiot na inny, najniższej klasy by zdjąć soulbound i przenieść przedmiot na inną postać, będziecie mieli dostęp do odzyskania statystyk po przerzuceniu przedmiotu na drugą postać.

Odkrywanie

Szafka PvP miała niezły start jeśli idzie o ilość skórek, mimo że nie zawierała wszystkich dostępnych. Nowa wersja ma zawierać wszystko. To co już odkryte będzie dostępne z poziomu panelu bohatera, a jeśli to mało, to w banku jest wersja "Deluxe", która zawierać będzie wszystkie skórki, również te nie odkryte. Teraz wszystko pod ręką, nie trzeba przekopywać aukcji w poszukiwaniu odpowiedniej skórki. Będzie je można posortować, filtrować itd.

"FARBKI"

1

Was też wkurza posiadanie oddzielnych kolorów na każdej postaci? Nie ukrywam że mój Celestial czy Abyss, świetnie prezentowałyby się na innych postaciach niż Ranger czy Warrior. No ale nie jestem milionerem ani szczęściarzem i nie mam ich na pozostałych bohaterach. Teraz to się zmieni. "Farbki" staną się własnością konta, nie postaci! A co jeśli ktoś posiada te same kolory na różnych postaciach? W zamian uzyska niezidentyfikowaną fiolkę za każdy zduplikowany kolor na każdej postaci. Wiem że to rozwiązanie nie będzie do końca uczciwe względem zduplikowania w/w przeze mnie kolorów, ale jest to rozwiązanie równie uczciwe jak szczęście przy losowaniu barw. Wraz z wprowadzeniem tych zmian, farbki nie będą dostępne jako nagrody za zabijanie kreatur. Oczywiście będzie je można zdobyć w Mystic Forge, tworząc z profesji, czy jako losową nagrodę w grze (jak za np. Daily i Monthly). Oczywiście farbki, które się zdobędzie, nadal będą dostępne do sprzedania na Trading Post.

Farbki w panelu bohatera

Kolory, tak samo jak i skórki, będą dostępne w panelu bohatera na każdej postaci. Sama funkcjonalność kolorowania przedmiotów nie ulegnie zmianie. Wybieramy dany kolor i następnie klikamy na polu odpowiedzialnym za element zbroi do pomalowania. Proste jak zawsze. Oczywiście kolorowanie nie pobiera opłat z Transmutation Charges.

Zarządzenie gildią oraz LFG

Dopieszczeniu ulegnie również zarządzanie gildią. Guild Master będzie mógł bez problemu sprawdzić np. ostatnią datę logowania danego członka gildii. System LFG również otrzyma lifting. Filtrowanie wyszukiwań pod względem własnych preferencji na pewno umila poszukiwania drużyny. Dodany zostanie również kanał do rozmów LFG, który będzie można sprecyzować odnośnie języka jakim się posługujemy, by móc łatwiej znaleźć drużynę, z którą będziemy mogli się w pełni komunikować.

opublikowane przez: KrzysheK