122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Wywiad MMORPG.com z Colinem Johansonem 18.02.2013
mmorpg.com

nius

Naglowek

Przed Wami tłumaczenie wywiadu przeprowadzonego przez Williama Murphy'ego opublikowanego 14. lutego 2013 na stronie mmorpg.com.

Dzięki temu, że najnowsza aktualizacja jest już gotowa, udało nam się porozmawiać z kierownikiem Guild Wars 2 Colinem Johansonem o tym, co przyniesie nam dalszy ciąg historii Ognia i Mrozu.

MMORPG: Zacznijmy od Żyjącej Opowieści. Gdzie małe styczniowe wydarzenia poprowadzą nas w lutowej aktualizacji? Para buchająca z gór wokół Podgórza Wędrowca wygląda naprawdę groźnie.

COLIN: Ta część będzie kontynuować budowanie podstaw historii, aby zapewnić więcej wskazówek oraz rozwinąć kluczowe elementy wątku fabularnego do stopnia, który pozwoli nam na wystartowanie z marcową i kwietniową częścią opowieści. Para jest faktycznie groźna, a niektórzy członkowie naszej społeczności już wpadło kilka naprawdę trafnych informacji na temat tego, co nas czeka... Podczas gdy inni są bardzo daleko od prawdy. Teraz pozostaje dowiedzieć się, kto ma rację!

Koncepcja rozwijającej się narracji pozwala nam na wprowadzanie zmian w świecie Guild Wars 2 z tygodnia na tydzień. Ta koncepcja jest ważną częścią Guild Wars 2 w roku 2013. Ta koncepcja naprawdę wynosi nasz żyjący świat na zupełnie nowy poziom, gdzie unikalna historia napędza fabułę i narrację całej Tyrii. Podobnie jak w twoim ulubionym serialu chcemy rozwijać historię z każdym nowym odcinkiem, w którym będziemy przedstawiać dalsze losy waszych ulubionych bohaterów. Ten koncept oraz ewolucja świata jest czymś, co będziemy tworzyć w nadchodzących latach.

MMORPG: Czy mapa Spirit Watch ma coś wspólnego z tą historią? Czy możesz podzielić się z nami filozofią jej projektowania?

COLIN: Wszystko jest połączone ze sobą tematycznie. Nornowie są silnie powiązani z historią Ognia i Mrozu, a sama mapa nawiązuje do ich kultury, której ważnym elementem są Duchy Dziczy.

Spirit_Watch

Co do filozofii projektowania - koncept tej mapy koncentruje się na dodaniu nowego stylu rozgrywki - Capture The Flag - do tych już znanych. Kiedy spoglądamy na możliwość rozszerzenia listy map PvP, zawsze staramy się podnosić poprzeczkę coraz wyżej, aby wzmacniać drugorzędne mechaniki na naszych mapach podboju (Conquest). Abyśmy mogli sobie pozwolić na to, by te drugorzędne cele misji mogły stać się podstawową zasadą na takich mapach, na których miałoby to sens.

Chcemy stworzyć podstawowy system punktacji i rozgrywki, który w łatwy sposób pozwoli graczom na zrozumienie wszystkich naszych trybów gry. To sprawia że gra staje się bardziej przystępna i łatwa dla nowych graczy, którzy pomogą nam w budowaniu społeczności PvP. Jednakże chcemy również zwiększyć zakres dostępnych drugorzędnych mechanik, które zapewnią bardziej unikalną rozgrywkę względem tych dostępnych na podstawowych mapach. Poprzez przechwytywanie Kuli Wniebowstąpienia (Orb of Ascension, która spełnia rolę flagi) oraz odniesienie jej do jednego z punktów kontrolnych, podjęliśmy się próby przekształcenia naszego dotychczasowego trybu podboju przez dodanie do niego elementów trybu Capture The Flag.

MMORPG: Porozmawiajmy teraz o misjach przeznaczonych dla gildii. Z tego co wiem, moja gildia nie może się ich doczekać. Możesz podać kilka przykładów jak te misje będą działać oraz o czym one będą?

COLIN: System gildii jest bardzo ekscytującym rozwinięciem naszego dynamicznego systemu zdarzeń. System ten pozwala osobom w gildii na współpracę, która odblokowuje ulepszenia gildii pozwalające im iść razem na misje. Mogą być one rozpoczęte przez gildię przez którą zostały odkryte, a po ich wystartowaniu każdy będzie mógł w nich uczestniczyć i pomagać w jej ukończeniu. Misje zostały zaprojektowane tak, aby część wyzwań mogła być ukończona tylko przez członków należących do gildii, ale gracze spoza nich mogą asystować w pewnych ich aspektach.

01

Skuteczność tego systemu pozwala gildiom dosłownie tworzyć nowe misje dla wszystkich. Kiedy jedna z takich misji zostanie stworzona, będziesz miał okazję zobaczyć baner gildii, która ją stworzyła. Takie działanie ma dwa cele. Daje ono wspaniałe narzędzie rekrutacyjne do gildii, poprzez zapraszanie osób do wspólnej gry i sprawdzenie ich umiejętności. Dodatkowo gildie tworzące nowe misje będą zdobywać rozgłos na serwerze, dzięki czemu staną się bardziej popularne i będą pełnić ważną rolę w środowisku graczy.

Istnieje wiele rodzajów misji, a w każdym z nich znajdziesz wiele wyzwań do pokonania.

Dla przykładu: jedną z kategorii misji jest "guild rush". Kiedy gildia tworzy taką misje w wyznaczonym do tego celu miejscu, rozpoczyna się odliczanie, a misja musi zostać wykonana X razy w wyznaczonym czasie w celu jej ukończenia. Jeżeli wymagana liczba (bądź więcej) graczy wypełni cel misji przed upływem czasu, wszyscy uczestnicy dostają nagrodę, która może być wymieniona na bonusy gildyjne. Każdy może pomóc gildii w otrzymaniu nagrody przez uczestnictwo w zmaganiach i próbę wykonania celu misji. Sama misja trwa póki nie skończy się czas, co daje każdemu szansę na uczestnictwo nawet wtedy, gdy minimalny próg został już osiągnięty.

Każdy gracz który co najmniej raz ukończy misję otrzyma nagrodę bez względu na to czy należy on do gildii tworzącej misje, czy też nie. Ponadto każdy członek gildii tworzącej misję otrzymuje dodatkową nagrodę, która może być wymieniona na nagrodę osobistą dostępną w gildyjnym systemie nagród.

MMORPG: Czy misje dla gildii będą dostępne również w trybie PvP, WvW, lochów czy może będą one tylko przypisane do otwartego świata?

COLIN: W pierwszym wydaniu misje gildii będą ograniczone do trybu PvE i jego otwartego świata. Celem tego systemu jest zwiększenie popularności gildii na serwerze, aby zmotywować ludzi do działania i przyłączania się do gildii, co pozwoli na zapełnienie otwartego świata nową różnorodną zawartością dostępną dla wszystkich graczy i wzmocni relacje między nimi.

02

W przyszłości wraz z kolejnymi rozszerzeniami będziemy dodawać do systemu nowe misje i ich kategorie. Nie wykluczamy możliwości rozszerzenia misji poza tryb PvE, jednakże na chwilę obecną pragniemy skupić się na wzmocnieniu otwartego świata tak, aby zaczął on naprawdę błyszczeć.

MMORPG: Jakiego rodzaju nagrody gildia może uzyskać za wykonywanie tych misji?

COLIN: Istnieje wiele nowych nagród - od specjalnych przedmiotów dla graczy, po ulepszenia dla całej gildii. Gildie dostaną wiele nowych wspaniałych ulepszeń, które będą mogły kupić kończąc poszczególne misje. Przykładowo będzie można zakupić ulepszenie zmniejszające koszta transportu za pomocą Waypointów.

Nagród jest wiele. Znajdziesz tutaj wiele luksusowych przedmiotów, ale również takie zapewniające dużo zabawy. Przykładowo jedną z osobistych nagród jaką można zakupić jest przedmiot zmieniający gracza w gildyjny baner. Daje on wspaniałą możliwość szydzenia z przeciwników stojąc spokojnie na murach twierdzy w trybie WvW. Dzięki temu inni zapamiętają z kim mają do czynienia.

MMORPG: Mogę zapytać o dwudrużynowy system PvP? Nie interesuje się za bardzo tym trybem, czy mógłbyś mi jako laikowi powiedzieć, o co w nim chodzi?

COLIN: W wersji uproszczonej: mamy dwie drużyny oraz system ocen śledzący postępy graczy, a gra na podstawie tych ocen kojarzy dwie drużyny o podobnym poziomie, które będą walczyć. Planujemy również pokazywać wam za pomocą rankingów najlepszych graczy trybu PvP.

To pozwoli na prowadzenie sprawiedliwych pojedynków PvP między graczami zarówno tymi nowymi, jak i starymi wyjadaczami. Każdemu przeciwnicy zostaną dobrani pod względem indywidualnego poziomu umiejętności. Nowi gracze poznają mechanikę gry, a Ci bardziej doświadczeni będą mogli dalej piąć się w punktacji rankingowej.

MMORPG: Dobra teraz pora na dzienne osiągnięcia! Więc robiłem nowe daily, praktycznie codziennie, za każdym razem jak się logowałem. Chciałbym się dowiedzieć jakie zmiany czekają nas w przyszłości.

COLIN: Nowy system pozwoli graczom na wybranie konkretnych osiągnięć z listy dziennych osiągnięć, aby gracz wykonał te którymi jest zainteresowany i za nie otrzyma nagrodę. Jeszcze nie sprecyzowaliśmy ilości osiągnięć, ale wiemy że to będzie coś w stylu "wykonaj 5 z 9 osiągnięć aby dostać nagrodę". Jeżeli będziesz chciał, możesz wykonać wszystkie osiągnięcia z listy, a za każde kolejne dostaniesz dodatkowe punkty osiągnięć.

03

MMORPG: Czy lista dziennych osiągnięć zostanie zwiększona? Czy istnieje szansa, że te osiągnięcia będą w jakiś sposób podzielone ze względu na mapy czy poszczególne lokacje?

COLIN: Absolutnie! Nowy system osiągnięć niesie ze sobą dwie główne korzyści:

Pierwszą korzyścią jest możliwość dodawania nowych osiągnięć do listy tych dostępnych. Moglibyśmy prosić cię o zdobycie 5 punktów w Keg Brawl albo o wykonanie 3 jumping puzzli - teraz tego typu osiągnięcia są opcjonalne, a nie obowiązkowe.

Po drugie pozwala nam to na wysłanie graczy do poszczególnych części świata i poprosić ich o wykonanie jakiegoś zadania, które nie będzie wymagać wysokiego poziomu. Możemy poprosić Cię o zabicie bossa w Fireheart Rise, albo o upolowanie żab w Sparkfly Fen, dzięki temu możemy przyczynić się do wzrostu uczestnictwa graczy w zmaganiach dostępnych w otwartym świecie. (Nie martwcie się nie zrobimy żabom żadnej krzywdy!)

W lutowej aktualizacji ujrzysz nową możliwość wybierania osiągnięć z listy, która będzie rozszerzana wraz z dalszym rozwojem gry. Pragniemy przygotować unikalne zestawy osiągnięć na każdy dzień miesiąca, ponieważ dążymy do zapewnienia większej różnorodności osiągnięć, które zapewnią bardziej urozmaiconą rozgrywkę. Oczywiście niektóre osiągnięcia będą na liście kilka razy w ciągu miesiąca.

MMORPG: Ostatnie pytanie: Czy wy w ogóle śpicie?

COLIN: Pójdziemy spać jak stwierdzimy, że gra jest dopieszczona pod każdym względem. Zauważyliśmy że populacja graczy cały czas rośnie, dlatego też nie możemy spocząć na laurach. Staramy się wykorzystać ten trend, aby ulepszyć grę jeszcze bardziej. W Seattle jest tyle kawy, że każdemu tak czy inaczej trudno jest zmrużyć oko.

MMORPG: Jak zawsze dziękuję za rozmowę z nami!

COLIN: Dziękuję bardzo, to była dla mnie wielka przyjemność! Dziękuję również wszystkim graczom Guild Wars 2 śledzącym serwis MMORPG.COM

Wywiad przeprowadzony przez Williama Murphy'ego; tłumaczenie - Quise

opublikowane przez: Quise